Výsledky ankety a co nás čeká v novém ročníku 2011

 

Vážení příznivci Pražské MTBO Ligy,

 

Letopočet se nám přesmyknul ze dvou nul s jedničkou uprostřed na dvě jedničky za nulou a jediná dlouhodobá soutěž MTBO vyjma Českého poháru bude zanedlouho otvírat svůj již třetí ročník. V předběžné termínovce je již teď 11 závodů a další pořadatelé jsou očekáváni a vítáni Za přípravou a realizací celé ligy nestojí žádný robustní a precizně sehraný tým organizátorů. Spíš je to nijak nevázaná partička několika více či méně nadšených jednotlivců, kteří dělají - pro dnešní dobu naprosto netypicky – něco pro ostatní za nic…

 

Pražská liga stojí na dobré vůli, troufám si říct, že do jisté míry i těží z nesourodosti názorů lidí, kteří se kolem ní točí jinak než jen v roli konzumentů – a hlavně drží pohromadě díky tomu, že v rámci této nesourodosti došlo k nalezení několika styčných bodů, které vzájemně všichni respektujeme. Abych to řekl jednoduše: i v dalším roce chceme ligu vylepšit, tak aby se líbila těm, kteří ji rádi jezdí. A protože jsme nechtěli uměle vymýšlet novoty, hodili jsme na podzim do placu účastnickou anketu s několika dotazy, které měli za úkol vysledovat co je to co se líbí a co nikoliv.

 

Došlo 63 unikátních odpovědí respektive vyplnění. Výsledky jsme pečlivě diskutovali na přípravném setkání pořadatelů závodů PL pro rok 2011, které proběhlo v prosinci minulého roku. Jak jsme slíbili zveřejňujeme i výsledky v podobě koláčových grafů. Co je ovšem důležitější, že přesně jak jsme zamýšleli: s přispěním výsledků ankety jsme dospěli k některým novinkám, změnám, nebo chcete-li vylepšením pro ročník 2011: 

 

Co bude nového?

 

-          Závody pořadatelů, kteří mají závodní prostor ve vzdálenějších lokalitách jsme se rozhodli nominovat do termínů uprostřed sezóny, kdy je delší světlo (kvůli času dojezdu…) a naopak závody blíže od centra budou závodní kalendář spíše otvírat a zavírat

-          Ze stejného důvodu jako u předchozího bodu vzniklo doporučení směrem k pořadatelům zohledňovat délku závodu dle roční doby, respektive světelných podmínek v daném roční době

-          Co se týče organizace závodů v městských zástavbách, dospěli jsme s organizátory k dohodě, že v takovém případě budou voleny klidové zóny bez většího dopravního provozu – a v případě průjezdů územím s větším provozem přibudou povinné úseky kvůli omezení rizik a neporušování předpisů.

-          Bylo rozhodnuto, že je možné a žádoucí uspořádat závod ligy na jakkoliv staré mapě jakékoliv grafické úrovně, klidně i bez klasifikace cest pro MTBO, ovšem s tou podmínkou, že organizátor ověří a bude garantovat že mapa sedí pro nejpravděpodobnější volbu/volby postupů – respektive že mapy v místech kde nesedí doupraví (třeba i ručně). Nebo naopak, že stavbu tratě přizpůsobí tak aby kontroly nebyly v místech kde mapa hrubě nesedí…

-          Velkou změnou třetího ročníku je hodnocení kategorie žen. Pro umístění žen se přestane používat koeficient. Ženy nadále pojedou stejnou trať jako muži. Bude jim přidělen bodový zisk podle umístění ve společném pořadí s muži, ale budou mít v rámci žebříčku své vlastní pořadí.

-          Pro lepší motivaci začátečníků a nově příchozích odstraníme diskvalifikace za nenalezenou kontrolu(y), popř. zkrácenou trať. Závodníci s menším počtem kontrol budou hodnoceni v celkovém pořadí dle počtu kontrol a času za posledním, který objel všechny kontroly. Tzn. každý kdo nalezne alespoň jednu kontrolu získá minimálně 1 bod.   

-          Dojde k zvýhodnění bodování pro pořadatele. Dochází k odstranění počítání průměru. Kdo pořádá dostane 50 bodů (jako vítěz) + společně s ním mají nárok na 50 bodů další maximálně 3 pomocníci pořadatele. Každý závodník PL smí ovšem získat za pořádání, nebo pomoc s pořádáním 50bodů jen 1x za celý ročník PL (bez ohledu zda pořádal, či pomáhal víckrát)

-          Také pro Vás hlavně díky Pavlovi, který posílil tým PL chystáme nový web (bez reklam) na vlastní doméně.   

 

 

 

Pro zájemce jsou zde plné výsledky celé ankety (je toho hafo:)).

Ještě jednou děkujeme za veškeré ohlasy a těšíme se na viděnou na závodech v roce 2011